tisdag 27 februari 2007

Viktigare än vikten

Sorgens dag i Norduppland. När jag skjutsar första ungen till sjubussen vet jag ännu inget. När den andra ska åka elvabussen har jag övervägt att låta honom skolka, förmanat honom att använda säkerhetsbältet - om det finns nåt - att inte sitta ytterst, att, att att ..... åka försiktigt! Vad hjälper det om olyckan är framme.
Vad jag alltid försöker är att aldrig skiljas som ovänner. Att förvissa mig om varje dag att mina barn vet att jag älskar dem.
Idag är en dag som alla andra. Man ska arbeta, äta, röra på sig, handla mat, prata med människor. Medan vi äter enligt den planerade matsedeln pratar vi om det man inte kan planera. Idag pratar vi om det oförutsedda. Idag är vi måna om att sitta tillsammans i skenet från stearinljus.
För många är idag en dag man helst vill glömma, men aldrig glömmer.

Inga kommentarer: