lördag 17 februari 2007

Rött te, en bra bok och nanna kudde

Igår, när jag inte fick vin till fredagsmiddagen, var jag inte lika sur som de två tidigare fredagarna, men inte precis sprudlande heller. Med en viss sorg lagade jag den fredagsfina maten, och visst, det var ju gott. Punkt.
I kväll har jag varit på fest. Snusmumriken fyllde år och hade med hjälp av vänner ordnat en italiensk middag. Äta italienskt utan ett härligt rödvin till - otänkbart! Nädå, kände mig inte ens frestad. Tvärtom var det skönt att behålla vett och sans medan de andra tappade dem, en efter en.
När alla sansar var tappade och de unga männen i min omsorg behövde gå hem och spela WoW följde jag med, nöjd, belåten, men inte övermätt, som jag brukar efter fester.
Klockan var bara barnet och det kändes mer än ok att krypa till sängs med en kopp rött te och den jättebraiga boken jag håller på med: The Curious Incident with the Dog in the Night-time av Mark Haddon.
Elden sprakar stilla i kakelugnen. Därborti sitter alla hattifnattar kvar och fyllnar till och har ont i huvudet i morgon och jag tänker att det kanske finns alternativ till vin om helgerna ändå.

Inga kommentarer: