torsdag 11 januari 2007

Proppfullt i Kyrkans hus

Österbybruk vecka 2. Jisses. Här fick jag för att jag klagat på männen. Två nya plus de två gamla vi redan har. Mera, mera! Och kvinnorna sen. Nio nya! Sammanlagt kom 49 medlemmar igår kväll. Roligt! Visserligen blir det lite väntetider då när många är nya, men det verkar som om de flesta har överseende med det - alla har vi varit nya.
Flera hade kommit igång med PowerStart-menyerna. Jag hade hoppats på vrålstart och det besannades: 1,2 kg i genomsnittlig viktminskning. Otroligt! För egen del lade jag mig på den siffran också, trots gorånsbak över öppen eld med familjen i helgen (och småkakor, de e mitt liv de, se). Nu är jag nere på acceptabel nivå igen, men det fattas ännu lite till målvikt, så jag fortsätter. PowerStartmaten är dessutom så himla god, så det gör ingenting.
Veckans utmaning är att prova på en ny aktivitet. Själv har jag länge varit nyfiken på chi gong, så nu ska det äntligen bli av på måndag. Undras undras om X kommer att pröva gåstavar som hon lovade.... annars får hon med mig att göra. Jag tror jag tar med mina egna nästa gång och lånar ut till henne. Detta är blodigt allvar!

Inga kommentarer: