tisdag 9 januari 2007

Följ med NU!

Österbybruk vecka 1.
Hur många skulle komma? Skulle nån? 2006 hade som vanligt i juletid inneburit en avtroppande skara viktväktare, men några trogna fanns med året ut.
Jo, hurra! Foajén var full av beslutsamma själar. Några såg sammanbitna ut, andra glatt självironiskt skrattande: -Ja, nu är jag här igen!
Välkomna, välkomna!
Skönt att börja från början. Peppande med nya PowerStartmenyerna som jag själv har testat i förväg med gott resultat - när jag följt dem. Sen cyklade jag omkull och bröt foten på lucianatten (ja, vi viktväktare lever ett spännande och innehållsrikt och njutningsfullt liv). Men nu är det pang på igen. Första veckan hade jag själv gått ner 1,2 kg. I gruppen var snittminskningen 6 hg. Bra så här efter jul och nyår!
PowerStart vecka ett innehåller några rätter som redan hunnit bli favoriter: vitfisk med fänkål, vitlök och citron eller kotlett med örter och rotfrukter. Mumsfilibums! Båda rätterna 6 points styck. Fantastiskt när man som jag bara har 17 Points att äta när man ska gå ner.
Bland det viktigaste tycker jag är att aldrig vara hungrig. Då trillar jag dit direkt. Sen ska maten vara god och smaka rejält. Det gör de i PowerStart - garanterat!
Det ska bli spännande att se imorgon hur många som kommit igång med en vrålstart. Det borde bli så.
Och hoppas, hoppas jag kommer igång med en lunchklass i Tierp vecka 4.

Inga kommentarer: