tisdag 16 januari 2007

Nån som har ett skåp?

Så var det klart! Vi öppnar i Tierp nästa vecka. Det har varit lite skakigt och ingen vet om det funkar; ny lokal, ny veckodag, ny tid. Men kära tierpare, ni är så välkomna!
Dock finns det ett problem som höll på att stjälpa hela projektet: Det finns inget skåp.
Det borde inte vara något problem för en liten antikhandlare, tillika fixare, som undertecknad, och det borde väl inte vara ett problem för ett stort internationellt företag som ViktVäktarna att skaka fram - men vad vet man om det lilla och det stora här i världen? Platt intet.
Mitt drömskåp är ett med hyllor och lådor och som går på hjul. I det ska rymmas alla våra härliga kokböcker (minst tio titlar), choklad- och müslibarer (sju-åtta olika), vågar, kalkylatorer och läsvärda hjälpmedel, nyheten paprikasnacks (magert TV-mums), sötlaktris, saltlakrits, vingummi, kaffe- och mintkarameller plus lite smått och gott och överraskningar.
Mitt drömskåp är ett trolleriskåp för viktminskning. Ur det kan var och en välja det hon eller han behöver för att lyckas. I mitt fall hette hjälpmedlen Butiksguide och choklad. Med hjälp av dem plus beslutsamhet och den barska och varmhjärtade och utmärkta konsulenten Ulla-Britt, gick jag ner tolv kilo på ett knappt halvår (jul inkluderat) för sex år sedan.
Så är det nån som är i besittning av ett skåp eller vill bygga ett - hör av dig!
Fast allra mest önskar jag mig en kassör samt massor med medlemmar förstås!
Sveasalen, onsdagar klockan 12. Varmt välkomna!

Inga kommentarer: