måndag 16 november 2009

Lycka är moussaka i mässen

Vad går upp mot en välkryddad moussaka?
Kockarna här ombord är verkligen bra. Eftersom jag älskar moussaka äter jag det så ofta jag kan på grekiska restauranger. Oftast är min egen godare.
Idag i mässen: sagolik....
Till den två sorters sallad och till efterrätt kan man välja på bananer, äpplen, apelsiner, päron, grapefrukt. Sen finns det ett till bord med efterrätter, men det intresserar mig inte. Det är säkert gott med alla de där kakorna, men jag måste säga att jag hellre äter mat. Särskilt om den smakar så gott som idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å jag hade kurs på ett hotell idag med en sagaolik miniefterrättsfikabuffé! Jag tog 1! (av den godaste) och frukt+kaffe. Det går att prioritera - om man vill ...
Jag älskar moussaka - det låter himmelskt! Hittade du någon Retsina att ackompanjera med eller skulle du jobba sen?
Anna