fredag 9 mars 2007

På jobbet

Idag hade jag min första företagsklass. Lite spännande och nervöst kändes det innan, som det alltid gör när man ska träffa en ny grupp. Nya människor, nya förutsättningar.
På en arbetsplats råder ofta en speciell kultur. Den upplöses när människorna lämnar jobbet, men kommer jag till deras jobb finns kulturen och stämningarna där och är något jag som kursledare måste anpassa och förhålla mig till.
ViktVäktarna på jobbet funkar lite annorlunda än de vanliga grupperna. Kursen är på sexton gånger och sen kan man fortsätta i de vanliga klasserna, om inte företaget ordnar en fortsättning.
I den här arbetplatskursen deltar tolv personer, en del utan tidigare viktväktarerfarenhet, andra är till och med guldmelemmar redan. Och både kvinnor och män - det är roligt.
Förhoppningsvis smittas kvinnorna lite av männens målmedvetenhet och männen av kvinnornas insikt att det här gäller inte bara nu, utan för att det ska funka är det så här matlivet behöver se ut, resten av tiden på jorden.

Inga kommentarer: