lördag 3 mars 2007

Nytt liv

Vita månader är ett fördärv, man blir alldeles för flitig. Jag har stigit upp tidigt, jobbat och jobbat, inte unnat mig motion och gått tillbaks till datorn efter middagen. Sen har jag börjat sticka igen, lagat kläder, möblerat om köket och matsalen, uppdaterat hemsidan, läst tre-fyra böcker -nu får man passa sig så man inte blir för klok. Så därför har jag fortsatt med biblioteket och musikrummet idag mellan årsredovisningsvarven. Flyttat bord, fåtöljer, soffa, ett antal skåp och pianot, klämt fingret, som råkade befinna sig mellan pianot och väggen. Det var klockan 14.09, om ni undrar vem som hojtade då. Med hjälp av is runt fingret och ilska flyttade pianot jag klart dit jag ville ha det. Sen fann jag för gott att ta en promenad och det var då jag märkte drippdroppet från taken.
Tö. Fågelkvitter. Ny månad. Anar man våren?
Min käre gamle granngubbe får inte uppleva den. Jo, säkert från ovan, i den eviga våren. Filifjonkan och jag skålade för hans minne och var glada över att vi fått lära känna honom.
- Nu börjar vi ett nytt liv, sa jag till Stockholmarn, när jag släpade den motsträvige runt gruvhålen.
- Ett nytt liv med mycket sprit och mycket motion. Det är NU vi lever. Om morgondagen veta vi intet.

Inga kommentarer: