lördag 17 oktober 2009

Hej och hå jungman Jansson

Ja, det här går ju lysande. Ett kilo ner sen i måndags då jag började med hyschhyschhysch. Helgen är utmaning nummer ett och igår gick det bra och hittills idag med. Middagen kvar och några Points till vin också. Men sen!
Sen ska jag ge mig ut på äventyr. Vojne, vojne.
Jag ska mönstra på.
Jag som blir sjösjuk bara jag ser en marinmålning. Jag som inte kan se en hylla med taxfreeToblerone utan att ladda upp ett årsförråd. Jag som inte kan ha en bar inom räckhåll utan att testa deras ginkatonca. Jag som avskyyyyyyyyyyr dansband och disco och folksamlingar. Och har cellskräck. Och är rädd för vatten. Och villar bort mig på båtar större än en tvåmanseka. Och blir helt galen om jag inte har tillgång till frukt och mat och riktigt te på mina bestämda tider. Och hur ska jag kunna följa hyschhyschhysch ombord?
Arrrgggghhhhh!
Imorgon börjar jag som ViktVäktarkonsulent ombord på Cinderella.
Det ska bli najs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skit kul!!! Jag följer med som kassör???
Lycka till..

Kram Pia

Karin Cassel sa...

Du kan följa med som konsulentvakt. Se till att hon undviker baren, tax-freeshopen, lösaktiga karlar etc! :-)

Allvarligt talat tror jag däremot att jag kommer att behöva dig som kassör i Österby i januari! Vad sägs?

Anonym sa...

Bensin peng, så kan jag tänka över saken......// Pia

Karin Cassel sa...

Mmm, jag tror verkligen på det här nya som kommer. Det kan bli mycket folk.
Det är ju inte min starka sida att räkna på saker, men jag får ta hjälp. Skulle vara ett jättestöd att ha dig där.