måndag 11 juni 2007

I natt jag drömde

...att det var snöstorm och trafikkaos och att jag måste ta mig till Västerås som var Tierp och hålla viktväktarmöte. Samtidigt ringde min kollega i en annan klass och sa att hon inte kunde komma för att det inte gick att ta sig fram. Det betydde att jag skulle få ha alla mina klasser ensam och dessutom en extraklass för några som var för blyga för att gå i ordinarie klass.
Jag sprang längs motorvägen och kröp under snöformationer. Idiotiskt att inte ha på sig några ytterkläder, men jag måste fram. Halvvägs insåg jag att jag glömt viktväktarväskan och måste springa tillbaka. Jag var dödligt trött.
En medlem från Alunda kom till den blyga gruppen och ville gå där och att jag skulle ha ytterligare en klass i Alunda. Jag insåg att jag inte skulle få något betalt för någon av extraklasserna och att alla tyckte det var helt i sin ordning. Att vara konsulent är väl ett kall?
Kallsvettig vaknade jag.
Det är dags för semester, tror jag.

Inga kommentarer: