fredag 6 januari 2012

Sjätte dagen på nya året och föresatserna håller än!


En lördag följs av en söndag, såsom den alltid gör och sen kunde det vara nog med det. Men: i min hjärna skapas plötsligt möjligheter som inte fanns där när förra eller förrförra eller förrförrförra lördagen avlöstes av söndag, för nu var det 2011 istället för 2012. En siffra utbytt mot en annan - och?
Det är fantastiskt att jag låtit detta faktum laddas av möjligheternas möjlighet: att förändra mitt liv till det bättre och att jag vet att det är möjligt.
Nyårslöften verkar vara laddade med, nästan ha inneboende, löftesbrott. Så jag avger inga nyårslöften, men föresatser har jag en hel hoper, som alla bidrar till välbefinnande om jag fullföljer dem.
Sen jag slutade jobba med Viktväktarna har ett par kilo adderats. Jag ser dem, jag känner dem och jag har en plan för att bli av med dem och de övriga fyra som är mer än jag trivs med; finns inget bättre sätt än att skriva matdagbok och öka rörelsen. Där kom två föresatser i en mening.
Sen var det stressen. Hitta balansen. Ta fritid. Yoga. Simma. Promenera. Te istället för vin. Gott, dyrt vin ibland istället. Och prioritera: relationen, vännerna, sömnen.
Finns en del att jobba med. Det ska bli kul! Och snart är våren här.

Inga kommentarer: